Decoroom po raz trzeci, czyli trendy radośnie wzięte na warsztat
Decoroom for the third time, or trends, workshops and fun
Podkład muzyczny (Background music): Starship – „Nothing’s Gonna Stop Us Now”
Warsztaty w showroomie Decoroom to już taka nowa świecka tradycja. Za każdym razem pod innym hasłem, ale za to zawsze w tym samym składzie, w tym samym miejscu i na ten sam temat – urządzenie mieszkania / domu. Tym razem, mottem zajęć były trendy, które w tym sezonie będą wyjątkowo przyjazne. Co więcej, współpracujący z nami producenci spełniają wymagania i wnętrzarskie kaprysy.
Plan zajęć jest prosty, bo i proste rzeczy są najlepsze (do czego wrócimy zaraz, przy omawianiu trendów): zaczynamy od wykładu, który miałam przyjemność poprowadzić (naprawdę to lubię). Oparłam do na zestawieniu, które przygotowałam i opublikowałam na FORelements (do pobrania TUTAJ).
Następnie zaczęły się zajęcia w trzech podgrupach, na czele których stały: Marta (Lost In Time), Kasia Gal (Home Glamour Now) oraz Kasia B. (Klikinterior). Ula (Interiors Design) była francuskim łącznikiem. Zadaniem bojowym było skomponowanie moodboardów – i tych tradycyjnych, i 3D z produktów współpracujących z nami marek, czyli: Interdoor, Tupai, Barlinek, Rovese (Cersanit i Opoczno) i Kludi.
Jaki jest cel takich warsztatów? Myślę, że dodanie odwagi. Zachęta do kombinowania. Do myślenia designem. Do szerszego spojrzenia na możliwości dookoła. Dokładniej omówiłam ten temat na konferencji TEDx (do obejrzenia TUTAJ).
A teraz – do brzegu!
Trendy i tendencje wzięte na warsztat w Decoroom i odpowiadające im produkty:
1) BEZPIECZEŃSTWO I SPOKÓJ: vintage, łagodne formy, plan centralny i plan koła (demokratyzacja mebli i przestrzeni, a raczej „design na okrągło”, czyli projektowanie bazujące na kole, na przykład okrągły stół, okrągły dywan, kuliste lampy. Nie ma miejsc lepszych i gorszych, nikt nie ma uprzywilejowanej pozycji, siedzimy razem, socjalizujemy się, etc.). Paleta: stonowane kolory i pastele;
Pic: Architectural Digest
2) NOSTALGIA I RELAKS: natura, bajkowość (nawiązanie do dzieciństwa, także w kolorach), roślinność wprowadzona do nietypowych pomieszczeń (łazienki, kuchnie, stół w jadalni), folk, etno, hippie. Paleta: wyraziste wzory (w tym geometria, nawiązująca też do vintage) i mocne kolory;
Pic: Architectural Digest
3) DYSKRETNY LUKSUS I JAKOŚĆ: glamour, metale, marmur, szlachetność i wyrafinowanie (również kierunek na vintage, ciepło i spokój). Paleta: biel, zieleń, złoto, miedź, mosiądz, drewno.
Pic: Behr
(moja faworytka z kryształkami Swarovskiego; jest też wersja multikolor)
Kolory (w każdej z powyższych kategorii), które – według Lidewij Edelkoort – będą definiować nadchodzący rok to zielenie, niebieskości i biele, ale też akcenty mocnych barw i zestawień. Mocne kolory występują i w elementach, i – i to jest nowość – w total looku, szczególnie na metalu.
Palety barw (wszystkie pokazane i dokładnie omówione w raporcie o trendach):
1) Pantone: kwarcowy róż i pogodny błękit (równowaga w przyrodzie, równouprawnienie, ukojenie, spokój);
2) AkzoNobel: stonowane barwy (pastele, zgaszone czerwienie i pomarańcze, ciemne zielenie i niebieskości oraz żółcie);
3) Dulux: Cherished Gold (złota ochra);
4) Benjamin Moore: biel;
5) Behr: stonowane, ale też mocniejsze (w tym różne, szmaragdy, niebieskości, szarości i kolory ziemi).
A niedługo – kolejne spotkanie. Wypatrujcie wiadomości!
Ukłony (trendowo-warsztatowe), Dagmara
—
Best regards (like trends & workshops), Dagmara
MORE ON SNAPCHAT: